All-In restaurant De Veluwse Berg in Heerde 19 mei 2025
Nadat we afgelopen jaar als bestuur hadden besloten om 1 van onze activiteiten “buiten de deur” te gaan organiseren was voor ons al snel duidelijk dat, indien het financieel haalbaar was, dit het All-In restaurant “De Veluwse Berg” moest worden want daar hadden we, als bestuur, al goede ervaringen mee. Bij onze verkenning kregen we direct te maken met een zeer prettige en deskundige gesprekspartner en dat was Imke. Lang hadden we niet nodig om overeenstemming over de plaatsen en indeling te bereiken en nadat ze ons een financieel voorstel had gedaan was een kort overleg met het bestuur voldoende om hierop positief te antwoorden.
Dit is nu typisch zo’n activiteit waar alles lekker liep. Het draaiboek werd goed uitgevoerd, de aanmeldingen en betalingen stroomden binnen en voor we het wisten was het 19 mei.
Het programma gaf aan dat vanaf 17.30 uur de inloop kon beginnen maar de eerste gast zat al om 17.05 uur, lekker in de zon, voor de deur te wachten. Wij als bestuur hadden nog wat voorbereidingen te treffen en om 17.25 uur waren we er klaar voor en dat was ook maar goed want het aantal wachtenden voor de deur was fors gegroeid.
Het teken werd gegeven dat men naar binnen mocht en nadat men zich had aangemeld bij de penningmeester, deze hield de gasten/presentielijst bij, werden ze door 2 andere bestuursleden begeleid naar de voor ons gereserveerde zaal. Daar werden ze ontvangen door de voorzitter en kon men een plaatsje opzoeken. Ook aan de afspraak om niet te beginnen voordat ons tijdslot (18.00-21.00 uur) begon hield men zich keurig. Nadat alle 101 gasten binnen waren kon de voorzitter de avond openen met een kort welkomstwoord, wat huishoudelijke mededelingen en nadat hij de woorden ”prettige avond en eet smakelijk” had uitgesproken kwam alles op gang.
Het was weer fantastisch om dit gezelschap, veteranen en partners, bijeen te zien en er hing een heerlijke gemoedelijke en vrolijke sfeer. Voor ons als bestuur een genot om dat te zien en om op die manier de waardering te voelen die men had omdat we dit op deze manier hadden georganiseerd.
Het mag zeker niet onvermeld blijven dat we dit alles (financieel) niet kunnen organiseren zonder de ondersteuning van het NLVi, het Vfonds, de VOC koepel en een paar mooie donaties.
Een grote pluim verdient Imke en het personeel dat ons tijdens de avond heeft ondersteund en ervoor heeft gezorgd dat we helemaal niets tekort kwamen.
Dat het onze gasten goed beviel was meer dan duidelijk door de complimenten die we tijdens de avond ontvingen maar ook door het feit dat het tot kort voor 21.00 uur nog aardig druk was in de zaal. Om 20.55 uur was de zaal leeg en konden we tevreden terugkijken op een zeer geslaagde avond.
Wij, bestuur SVOC-LbO, hebben genoten van deze avond, het enthousiasme dat onze gasten uitstraalden en zijn blij dat wij op deze manier bij kunnen dragen aan het uiten van ons respect en waardering voor onze veteranen en hun thuisfront.
Onderstaande foto’s en video’s geven een meer dan duidelijke indruk van deze geslaagde avond.
Tot de volgende keer
Bestuur SVOC-LbO
Gerrit, voorzitter
Henk, secretaris
Peter, penningmeester
Jan, algemeen lid
Klik op video om af te spelen
Klik op video om af te spelen